Tudástár - Hikvision firmware frissítés

Hikvision firmware frissítés

Segédlet Hikvision eszközök firmware-ének frissítéséhez  

1. ÁLTALÁNOS INFORMÁCIÓK


1.1 A SZOLGÁLTATÁS CÉLJA

A legtöbb Hikvision eszközön lehetőség van –bizonyos megkötések mellett- a gyári szoftver egyéni frissítésére. Ezzel a művelettel lényegesen egyszerűbb hozzájutni a frissebb rendszerek nyújtotta extra szolgáltatásokhoz, és javítani az esetlegesen előforduló szoftveres hibákat. 

1.2 FONTOS TUDNIVALÓK


A frissítést minden vásárló saját felelősségre végezheti. A nem megfelelően elvégzett frissítés a készülék végleges meghibásodásához vezethet. A nem megfelelően elvégzett frissítésből adódó esetleges károkért felelősséget nem tudunk vállalni, ha nem biztos a folyamatban vagy a firmware frissítés sorrendjében, kérem keresse fel a Supportunkat. A nem megfelelő frissítésből adódó károk helyreállítása nem tartozik a jótállási feltételek körébe, ebben az esetben keresse fel Szervizünket.

A frissítési folyamat alatt ne kapcsolja ki a készüléket, ne húzza le a rácsatlakoztatott kábelről és ne vegye ki a microSD kártyát\merevezlemezt a készülékből.

A firmware-ek digicap.dav, vagy digicap.mav nevű fájlok, a zip fájlokat csomagolja ki ha ilyen formátumban kapta\töltötte le a firmware-t. A készülék beállításai csak abban az esetben őrződnek meg, ha az aktuálisnál frissebb firmware-t töltünk fel a készülékre. Amennyiben régebbi firmware-rel próbálkozunk, úgy a beállításaink elveszhetnek.

Firmware frissítés után minden esetben javasoljuk, hogy hajtson végre egy gyári beállításokra visszaállítást a készülék stabil működésének biztosításához! 

1.3 Firmware frissítés sorozat

Régebbi firmware verziójú termék esetén nem lehet rögtön a legfrissebbet feltölteni. Ebben az esetben fő verziójú firmware-ket sorban kell rátölteni a készülékre amik elérhetőek az oldalon, vagy elküldtek Önnek.
Pl: aktuális verzió: 3.4.81 új firmware: 4.1.6
Ebben az esetben az alábbi fimware ugrásokat szükséges végrehajtani:
3.5->3.6->xx->4.0->4.1 (nem feltétlenül van minden verzió firmware, lehetséges, hogy a 3.4 után 4.1 jön).


1.4 Firmware elérhetőségek

1.4.1 Hikvision gyári oldal (saját felelősség)

Hikvision gyári oldalán a termék nevét beírva a keresőbe majd a termék adatlapját megnyitva az alsó részen található Download Center\Firmware résznél letölthető a legfrissebb verzió.
Minden esetben a Firmware For Europe Download menüpontot válassza. Régiónként eltérő firmware-k is elérhetőek, amik használhatatlanná teszik az eszközt!


1.4.2 Hikvision download oldal (saját felelősség)

- A Hikvision download oldaláról letölthetőek a firmware-k.

Válassza ki a kívánt kategóriát majd a Product Firmware mappát.
A termékek platform alapján vannak megkülönböztetve az oldalon. Egy adott termék, hogy melyik platformhoz tartozik, a mappastruktúra legalján található folyamatosan frissített táblázat fájlban található meg. (Pl: IP kamerák esetén:
04 (Limited)IPC Models of Different Platforms_191209.xlsx )
A táblázatot letöltve és megnyitva a termék kódszámára rákeresve kiírja a felső sorban található platformot.


1.4.3 Riel support

- Kérje el a legfrissebb firmware-t mérnök csapatunktól a support@riel.hu email címet használva. Az emailben kérem tüntesse fel a termék pontos megnevezését, típusát és az aktuális firmware verziót.


2. FRISSÍTÉSHEZ SZÜKSÉGES ELŐFELTÉTELEK, ESZKÖZÖK

A frissítésnek három lehetséges módszere van. Módszertől függően különböző előfeltételek szükségesek a művelethez.
Helyi menün keresztül (csak rögzítő esetében lehetséges), az ehhez szükséges eszközök:
  • Monitor, egér,
  • Firmware fájl USB pendrive-on.
  Böngészőn keresztül; az ehhez szükséges eszközök:
  • Számítógép ethernet csatlakozóval,
  • Firmware fájl,
  • Böngésző (Mozilla Firefox a megfelelő plugin javítással)
iVMS-4200 kliensszoftveren keresztül, az ehhez szükséges eszközök:
  • Számítógép ethernet csatlakozóval,
  • Firmware fájl,
  • iVMS-4200 kliensszoftver.

3. FRISSÍTÉS MENETE

3.1 Frissítés helyi menüben


Lépjen be a helyi menübe. Ehhez a főképernyőn kattintson jobb gombbal.
A jelszót az első használatot követően változtassa meg!
Navigáljon a  Karbantartás -> Frissítés -> Helyi  Frissítés  menübe!

Csatlakoztassa az eszközhöz a firmware-t tartalmazó háttértárat, és kattintson a jobb felső sarokban található  Frissít  gombra.
Jelölje ki a használandó firmware-t, majd kattintson a bal alsó sarokban található  Frissít  gombra! A készülék automatikusan elvégzi a frissítés folyamatát, majd egy újraindítást követően érvényesíti azt. A frissítési folyamatot csak az adott eszközhöz készített firmware-rel lehet elvégezni. Más eszközhöz készült firmware feltöltését a rendszer nem engedi.
A frissítést követően a Karbantartás -> Import/Export felületen exportáljuk a beállításainkat a pendrive-ra.
Lépjünk át a Karbantartás -> Alapérték almenübe és kattintsunk az "Inaktív állapot visszaállítása" gombra.
Az aktivációt követően a fent említett Import/Export felületen töltsük vissza a beállításainkat.

Firmware frissítés után minden esetben javasoljuk, hogy hajtson végre egy gyári beállításokra visszaállítást a készülék stabil működésének biztosításához! 

3.2 FRISSÍTÉS BÖNGÉSZŐN KERESZTÜL


Csatlakoztassa a Hikvision eszközt a LAN hálózatra, vagy közvetlenül a számítógéphez az Ethernet portok segítségével.
Indítsa el a böngészőt, majd a címsorba gépelje be a Hikvision eszköz IP címét. FONTOS, hogy a számítógép IP címe ugyanabban a tartományban legyen, mint a Hikvision eszköz! Pl.: 192.0.0.64 esetén 192.0.0.128.
Lépjen be a menübe! Navigáljon a  Beállítás  ->  Alap/Haladó  beállítások  ->  Rendszer -> Karbantartás  menübe!
Image Placeholder
A távoli frissítés résznél kattintson a böngészés gombra és navigáljon abba a könyvtárba, ahol a kérdéses firmware található, és válassza ki. FONTOS, hogy három alkönyvtárnál ne legyen mélyebben a firmware.
Kattintson a  Frissít  gombra. Ezután a készülék automatikusan elvégzi a frissítés folyamatát, majd egy újraindítást követően érvényesíti azt. A frissítési folyamatot csak az adott eszközhöz készített firmware-rel lehet elvégezni. Más eszközhöz készült firmware feltöltését a rendszer nem engedi.
Az újraindulás után mentsük le a beállításainkat az "Útvonal" gombra nyomva, majd az "Alapért." gombbal hozzuk gyári állapotra az eszközünket.
Az aktiválást követően az "Importálja a konfigurációs fájlt" felirat alatti útvonal "Böngészés" gombra kattintva tallózza be a korábban lementett file-t.

Firmware frissítés után minden esetben javasoljuk, hogy hajtson végre egy gyári beállításokra visszaállítást a készülék stabil működésének biztosításához! 

3.3 FRISSÍTÉS IVMS-4200 KLIENSSZOFTVEREN KERESZTÜL


Csatlakoztassa a Hikvision eszközt a LAN hálózatra, vagy közvetlenül a számítógéphez az Ethernet portok segítségével.
Indítsa el az iVMS-4200 kliensszoftvert.! Navigáljon a  Karbantartás és kezelés   -> Eszk. Menedzs  ->Eszköz  menüpontra
Az Online eszköz ablakon válassza ki a frissítendő eszközt és kattintson rá duplán!
Állítsa be az eszköz IP címét! Majd Kattintson az  OK  majd a  Hozzáadás a klienshez  gombra.

Kattintson a Kezelés oszlopnál a Távoli beállítások Image Placeholdergombra (ha szükséges válassza ki az Alapbeállítások opciót).
Navigáljon a  Rendszer  -> Rendszer karbantartása  menüpontba.
Image Placeholder
Kattintson a   ikonra és keresse meg, majd jelölje ki a kérdéses firmware-t. FONTOS, hogy három alkönyvtárnál ne legyen mélyebben a firmware!
Kattintson a  Frissít  gombra! Ezután a készülék automatikusan elvégzi a frissítés folyamatát, majd egy újraindítást követően érvényesíti azt. A frissítési folyamatot csak az adott eszközhöz készített firmware-rel lehet elvégezni. Más eszközhöz készült firmware feltöltését a rendszer megakadályozza.
Az újraindulás után mentsük le a beállításainkat a "Konfigurációs fájl exportálása" gombra nyomva, majd az "Az összes helyreállítása" gombbal hozzuk gyári állapotra az eszközünket.
Az aktiválást követően állítsuk vissza az eszköz IP címét, majd a Távoli konfiguráción belül a "Konfigurációs fájl importálása" gombra kattintva importáljuk a beállításainkat.

Firmware frissítés után minden esetben javasoljuk, hogy hajtson végre egy gyári beállításokra visszaállítást a készülék stabil működésének biztosításához! 

4. GYAKORI KÉRDÉSEK, PROBLÉMÁK

Ha a frissítés átviteli hiba miatt megszakad, előfordulhat, hogy az eszköz működésképtelenné válik. Juttassa vissza az eszközt szervizünkbe, itt működőképes állapotba tudjuk hozni.
Hasonlóképpen, ha túl nagy verziószámbeli ugrást eszközöl két frissítés között, lehetséges, hogy az eszköz nem boot-ol be vagy rendellenesen működik. Ebben az esetben is kérjük, hogy juttassa vissza az eszközt szervizünkbe.