Hikvision kamerák és rögzítők port forward beállítása

1. Távoli elérési szolgáltatások ismertetése

A Hikvision eszközök távoli, interneten történő elérése többféle módon történhet, amikhez bizonyos esetekben szükséges a hálózati eszközökben (routerben) a megfelelő port forward beállítás.
  • Hik-Connect - nem szükséges port forward
  • Fix IP cím - szükséges port forward
  • DDNS szolgáltató - szükséges port forward

2. Port forward beállítása

2.1 Előfeltételek

A megfelelő port forward beállításhoz a Hikvision eszköz hálózati paramétereit a helyi hálózatnak megfelelően állítsa be.
  • IP cím a router belső IP címének tartományában (ha a router 192.168.0.1., akkor pl. 192.168.0.200, ha a router a 192.168.1.1., akkor pl. 192.168.1.200, stb.)
  • alhálózati maszk (általában 255.255.255.0)
  • alapértelmezett átjáró (általában a router belső IP címe)
  • DNS szerver (általában a router belső IP címe, vagy a Google szabad DNS szervere a 8.8.8.8 címen)
  • Másodlagos DNS szerver (8.8.4.4)
  • Kapcsolja ki az UPNP beállítást és ha lehetséges akkor a Hik-Connect szolgáltatást is
Ellenőrizze, hogy a rögzítő elérhető a helyi hálózaton és megfelelőek a beállítások.

2.2 Port forward beállítása 

Ha egy IP kamerát szeretne egy távoli rögzítőre csatlakoztatni, és van router a hálózaton (a rögzítő/kamera nem közvetlenül csatlakozik a modemre), akkor a következő portokat meg kell nyitni a tűzfalon és át kell irányítani a távoli rögzítő IP címére. Alapértelmezett portok:
  • Web elérés HTTP port: 80
  • RTSP video stream port: 554 
  • Klienskapcsolat, szerver port: 8000 
  • A többi port speciális célú elérések beállításához szükséges, azok port forward beállítása nem szükséges alapszintű távoli eléréshez.

2.3 Port forward szabályok

A portok szabadon változtathatók a hálózaton, de bizonyos megkötéseket be kell tartani a megfelelő működéshez:      
  • RTSP port vagy 554 vagy 1024 és 65535 között legyen.
  • A portok értéke ugyanaz kell legyen az átirányításon kívül és belül egyaránt. pl: RTSP belső port: 564, távoli port: 564 legyen, erre példa lent látható:

Első kamera

   Belső port  Külső port
 Web elérés HTTP port  20080 20080
 RTSP video stream port  20554  20554
 Klienskapcsolat, szerver port  20800  20800
Második kamera
 
 Belső port  Külső port
 Web elérés HTTP port  20081 20081
 RTSP video stream port  20555  20555
 Klienskapcsolat, szerver port  20801  20801

3. Port forward gyakori problémák

  1. Ellenőrizze a port forward beállításait egy port ellenőrző oldalon: pl: https://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/
    Írja be a kívánt portot a távoli IP címéhez (ne a helyi hálózati IP címet használja) és ellenőrizze, hogy az nyitva van-e. Ha a portot zártnak jelzi a rendszer, akkor nem megfelelő a beállítás vagy NAT-olva van a hálózat (lásd következő pont).
b9a2faca-23fc-43e6-81da-b29f55b7afda
  1. NAT-olt hálózat problémák
    Bizonyos szolgáltatók az IPV4-es címek korlátozása miatt a modemet az internethez történő csatlakozáskor nem osztja ki az internet felé közvetlen IPV4 címmel, hanem NAT-olt hálózatba teszi, erről részletesen itt olvashat (Wikipédia link).
    Nat ellenőrzés: Nyisd meg  ezt az oldalt és nézd meg a megjelenő IP címet, majd lépj be a router webes felületére és, ha a külső IP-nél lévő IP cím nem egyezik, akkor NAT-olva van a hálózat. 
  2. NAT-olt eszközöknél a port forward beállítás nem elérhető. Mit tehetünk ebben az esetben?
    - Hívjuk fel a szolgáltatót, hogy vegye ki a szolgáltatásunkat a NAT-olt hálózatból, így kapni fogunk az internet felé közvetlen IPV4 címet.
    NAT lehetőségek szolgáltatásonként (tájékoztató jellegű, változhat):
    - Kábeles internet megoldás: Keresse a szolgáltatót a lehetőségekről, területi régióktól is függ, hogy NAT-olt-e a hálózat, de legtöbb esetben lehetséges a feloldás.
    - Mobilinternet megoldás: Legtöbb esetben NAT-olt hálózat elérhető az alapértelmezett szolgáltatás csomagban.
    Javasoljuk, hogy érdeklődjön szolgáltatás vásárlás előtt a lehetőségekről, így elkerülheti a NAT-olt hálózati problémákat vagy vásároljon szolgáltatásához fix IP cím szolgáltatást.
  3. Használjon VPN szolgáltatást.
  4. Használja a Hik-Connect ingyenes szolgáltatást, amit nem befolyásol, ha a hálózat NAT-olva van.
  5. Ha több hálózati átjáró van a hálózatban (repeater, router, menedzselhető switch) akkor mi is létrehozhatunk a helyi hálózatunkon NAT-olási problémákat. Egyeztessünk hálózati szakemberrel ilyen esetekben.