A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) a RIEL Elektronikai Kft.(továbbiakban: Szolgáltató) és a Szolgáltató által a 1139 Budapest, Röppentyű u. 24. alatt található szaküzletében valamint a riel.hu weboldalon (továbbiakban RIEL Online áruház)keresztül nyújtott kereskedelmi szolgáltatásokat igénybe vevő Ügyfél - a továbbiakban: Ügyfél - jogait és kötelezettségeit tartalmazza. (Szolgáltató és Ügyfél a továbbiakban együttesen: Felek). Az ÁSZF minden ügyletre és szolgáltatásra vonatkozik, amely Szolgáltató tevékenységi körébe tartozik.

Szolgáltató adatai:

Név: RIEL Elektronikai Kft.
Központ és szaküzlet: 1139 Budapest, Röppentyű u. 24.
Székhely: 2083 Solymár, Majthényi K. u. 5.
Cégjegyzékszám: 13-09-073114
Adószám: 12172171-2-13
EU adószám: HU12172171

Weboldal címe: www.riel.hu
Ügyfélszolgálat: rendeles@riel.hu

1. Általános rendelkezések

Jelen ÁSZF hatálya kiterjed minden Szolgáltató által EU területén nyújtott kereskedelmi szolgáltatásra. Az RIEL Online áruházban történő vásárlást az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény ("Elkertv.") szabályozza.

A Szolgáltató jelen szerződés szerint egységes feltételeket biztosít a szaküzletében valamint a RIEL Online áruházban történő vásárlásokra kivéve az online áruházakra vonatkozó mindenkori törvényi szabályozásokat.

Szolgáltató a nagykereskedelmi tevékenységét kizárólag szerződött partnereknek nyújtja, így a RIEL Online áruház szolgáltatásainak legnagyobb része kizárólag regisztrált és szerződött Ügyfeleknek biztosított.

2. Regisztráció

A RIEL Online áruház és a riel.hu weboldal több eleme teljeskörűen a RIEL Online áruházban történő regisztráció és szerződéskötés után használható.

A regisztráció folyamán az adatok megadásával személyes Fiók jön létre. A megadott céges és személyes adatok Szolgáltató általi kezelését a mindenkor hatályban lévő Adatkezelési tájékoztatónk tartalmazza.

Szolgáltatót a regisztrált adatok Ügyfél által történő megadásából és/vagy megváltoztatásából eredő kárért, hibáért semminemű felelősség és kötelezettség nem terheli.

Az RIEL Online áruházban történő regisztráláshoz az Ügyfél által megadott email cím jóváhagyása szükséges, az arra küldött levélben történő linkre való kattintással. A Szolgáltató ellenőrzi a Felek közötti szerződés meglétét, majd aktiválja a Fiókot, ami után az oldal teljeskörűen használhatóvá válik.

A regisztráció elvégzésével az Ügyfél beleegyezik az elektronikus számla befogadásához. Az elektronikus számlát a megrendelt áru átvételekor vagy kiszállításakor a Szolgáltató digitálisan aláírt, időbélyeggel ellátott PDF fájl formájában juttatja el az Ügyfél regisztrációjában megadott email címre. Az Ügyfél a mindenkori jogszabályoknak megfelelően szabadon rendelkezhet az elektronikus számla befogadásáról, azaz megadhatja a befogadó elektronikus levelezési címét vagy áttérhet papír alapú számlára.

Az Ügyfél jogosult a regisztrációját bármikor törölni az Ügyfélszolgálat email címére küldött elektronikus levél formájában. A Szolgáltató köteles mihamarabb elvégezni a regisztráció törlését, azonban az Ügyfél tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató a mindenkori jogszabályi kötelezettségek szerinti adatokat az azokban meghatározott ideig tárolni köteles. A regisztráció törlését követően az adatok visszaállítására nincs lehetőség.

3. Megrendelés

A RIEL Online áruházban történő vásárláskor az Ügyfél és Szolgáltató között automatikusan Megrendelés jön létre, amely írásba foglalt elektronikus szerződésnek minősül. Ezeket a megrendelési szerződéseket a Szolgáltató elektronikusan tárolja, és annak létrejöttét követő legalább 3 évig őrzi.

A létrejött szerződés megerősítését az Ügyfél, rendelés visszaigazolásként kapja meg elektronikus levél formájában. A visszaigazolás tartalmazza az Ügyfél adatait, a megrendelt termékeket, azok árait, szállítási határidejét valamint a megrendelés során megadott fizetési és szállítási adatokat.

A megrendelés és visszaigazolás során megadott szállítási határidők a kiszállítás vagy áru lehetséges átvételi idejét adják meg. A határidők tájékoztató jellegűek, azok pontosságáért a Szolgáltató felelősséget nem vállal.

A megrendelt áruról a számla az áru kiszállítását követően jön létre. Elektronikus számlázásra nem feliratkozott Ügyfél esetén a számlát a csomaghoz mellékeljük, amennyiben a megrendelés folyamán a megjegyzés mezőben az Ügyfél erről másképp nem rendelkezik.

A megrendelendő áru adatait, tulajdonságait a RIEL Online áruház a termék oldalán valamint a legtöbb termékhez rendelt adatlapon szerepelteti. A megadott adatok tájékoztató jellegűek, azok például a különböző szoftverváltozatok esetén eltérőek lehetnek. A pontos adatokról az ügyfélszolgálatunk tud tájékoztatást adni

A termékek árait kizárólag aktivált regisztrációval rendelkező Ügyfelek láthatják bejelentkezés után. A termék vételára a Kedvezményes ár alatt található. Amennyiben egyedi, fix áras, másképpen nem kedvezményképes termékről van szó, úgy a Fix ár alatt található a termék vételára. A termék vételára az adott Ügyfél szerződése szerinti kedvezményekkel csökkentett ár. A vételáron felül további kedvezmény nem vehető igénybe. A vételár nem tartalmazza a kiszállítás vagy utánvétes fizetés esetén esetlegesen felmerülő költségeket.

A RIEL Online áruházban található termékek némelyike kizárólag a készlet erejéig kapható vagy az ott látható ár a készlet erejéig érvényes amiket a termék oldalán külön feltüntetünk.

A Szolgáltató minden tőle telhetőt megtesz a feltüntetett árak pontossága érdekében. A nyilvánvalóan téves (pl. termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő) vagy rendszerhiba miatt tévesen megjelenő árak esetén a Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron szállítani, azonban felajánlja a helyes áron történő szállítást, aminek ismeretében az Ügyfél elállhat a vásárlástól.

A feltüntetett árak az üzleti tevékenység B2B jellegéből adódóan általános forgalmi adót (ÁFÁ-t) nem tartalmazó nettó árak.

Termék megrendelést kizárólag írásban - elektronikus levél formában - vagy a RIEL Online áruházon keresztül tudunk elfogadni.

Projekttermék címkével feltüntetett termékek esetén egyedi szállítási, fizetési és egyéb feltételek lépnek vagy léphetnek életbe. Ezen címkével feltüntetett termékek egyedi gyártással készülnek. Ezen termékek és egyéb egyedi, nem raktárkészletről történő megrendelések esetén az Ügyfél kifejezetten lemond elállási jogáról a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 29. § (1) c) pontja szerint. Projekttermékekre kizárólag az erre a termékkörre meghatározott általános garanciális feltételek érvényesek. Projekttermékek és egyéb egyedi, nem raktárkészletről biztosított termékek megrendelése esetén a Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy az Ügyféltől előleget kérjen a megrendelés elindításához.

4. Szállítási feltételek

Az Ügyfél a megrendelési folyamat során meghatározhatja a megrendelt áru kiszállításának módját. Nem raktárkészleten lévő termékek esetén az áru átvétele a Szolgáltatóhoz való árubeérkezés után lesz elérhető és szállítható. Ügyfél igénye szerint kérhet teljes vagy részszállítást. Részszállítás esetén minden 2 munkanapos intervallumokban teljesíthető tétel külön megrendelésként kezelődik. Személyes átvétel esetén a RIEL kollégái tájékoztatják az Ügyfelet a beérkezésről. Kiszállítás esetén automatikusan kiszállítjuk az árut a megadott szállítási címre.

Személyes átvétel esetén a megrendelt áru kizárólag a RIEL telephelyén (1139 Budapest, Röppentyű u. 24.) vehető át. Az Ügyfél köteles az átvehető árut az értesítéstől számított 2 héten belül átvenni. Átvétel elmulasztása esetén a Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy a megrendelést visszamondottnak tekintse vagy az árut kiszámlázza és az Ügyfél részére kiszállíttassa.

Raktárkészleten lévő termék aznapi kiszállítását munkanapokon 13:00 óráig beérkező rendelésekre vállaljuk. 13:00 óra után beérkező rendelések automatikusan a következő munkanapi szállításba kerülnek. Adott Ügyféltől egy napon belül bejövő több rendelését a Szolgáltató saját hatáskörén belül összevonhatja és a továbbiakban egy csomagként kezelheti.

A Szolgáltató szerződött futár partnere a DPD, akik Magyarország területére általában következő munkanapra történő kiszállítást vállalnak. A futár partner szállítási idejét a Szolgáltató nem tudja befolyásolni valamint a leszállított csomag állapotát a szállítás alatt nem tudja ellenőrizni, így ezekre felelősséget nem vállal.

Magyarország területén a kisméretű csomagok kiszállítása és az utánvétes fizetési mód igénybevétele ingyenes. Nagyméretű vagy raklapos csomagok illetve nem Magyarországra történő kiszállítás esetén a célállomástól valamint a csomag méretétől és súlyától függő kiszállítási díj kerül felszámításra.

A Szolgáltató minden tőle telhetőt megtesz a visszaigazolásban megadott határidők betartásáért. Határidőhöz való késés esetén a Szolgáltató minden megtesz, hogy mihamarabb értesítse az Ügyfelet a várható késésről.

Amennyiben a Szolgáltató a visszaigazolásban megadott szállítási határidőhöz képest az árut 30 napnál nagyobb késéssel tudná csak szállítani úgy az Ügyfél elállhat a megrendeléstől.

5. Fizetés

Ügyfél a Szolgáltatóval való megállapodás szerinti fizetési feltételeket kap, melyektől az Ügyfél a megrendelés során, a megrendelési folyamat során feltüntetett fizetési feltételek szerint eltérhet.

A megrendelt áru átvétele vagy kiszállítása a termékek és szolgáltatások ellenértékének kifizetése után lehetséges. Ez alól kivételt képeznek azon Ügyfelek akik egyedi szerződés keretében utólagos fizetési módban állapodtak meg a Szolgáltatóval.

Készpénz és utánvét fizetési módok esetén az átvételkor helyben fizetendő a megrendelt áru.

Előreutalásos fizetési mód esetén a Szolgáltató előlegbekérőt állít ki, mely szerint az Ügyfél kifizetheti a megrendelt áru ellenértékét. Az összeg Szolgáltató bankszámlájára történő beérkezést követő munkanapon vehető át vagy szállítható ki az áru.

Bankkártyás fizetési mód választása esetén a RIEL Online áruház felületén megadott adatok szerinti bankkártya terhelődik meg a fizetendő összeggel. Bank által jóváhagyott tranzakció esetén az áru átvehető vagy kiszállítható.

Utólagos fizetési mód - átutalás esetén a Szolgáltató az Ügyféllel kötött egyedi szerződésében meghatározott feltételek szerinti számlát bocsát ki, melyet elektronikus számlaként vagy az áruhoz mellékelve küld ki az Ügyfél részére.

A kiszállított áru a szám a Szolgáltató tulajdonát képezi az az áru ellenértékének rendezéséig.

Ha az Ügyfélnek esedékességi időn túli számlatartozása van, a Szolgáltató felszólítja az Ügyfelet a tartozás rendezésére. Amennyiben az Ügyfél ennek 3 munkanapon belül nem tesz eleget, a Szolgáltató átállíthatja az Ügyfelet utólagos fizetési módról, előrefizetéses, bankkártyás, készpénzes vagy utánvétes fizetési módra valamint tájékoztatja az Ügyfelet a tartozás külső cégen vagy jogi úton keresztüli behajtásáról. Szolgáltató ezután minden jogi lépést megtehet a tartozás rendezésére valamint ennek költségét az Ügyfélre terhelheti.

6. Jótállás

A Szolgáltató a forgalmazott termékekre, azok ismertetőjében meghatározott időtartamú jótállást vállal, amely a mindenkori jogszabályokban meghatározott időtartamnál hosszabb is lehet

A Szolgáltatót termékeire vonatkozóan a Polgári törvénykönyv és a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján jótállási kötelezettség terheli, amely azt jelenti, hogy a jótállás időtartama alatt a felelősség alól csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba a termék nem rendeltetésszerű használatára vezethető vissza.

Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék Ügyfél részére való átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát

  • szakszerűtlen üzembe helyezés,
  • nem rendeltetésszerű használat,
  • helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás,
  • elemi kár, természeti csapás

okozta.

Ügyfél a jótállási igényét egy a RIEL Online áruház letöltés oldalán megtalálható “RMA hiba- és visszáru-bejelentő lapon” kezdeményezheti, melyet szükséges az átadott termékhez mellékelni, ellenkező esetben a termék jótállási folyamatát nem tudja a Szolgáltató elkezdeni. A Szolgáltató a termékek javítását a RIEL Szervizben (1139 Budapest, Röppentyű u. 24.) végzi.

A Szolgáltató bizonyos termékkörökre azonnali cseregaranciát biztosít. Amennyiben a hibásnak mondott eszközről a bevizsgálás során bebizonyosodik működőképessége, a terméket a Szolgáltató az Ügyfélnek kiszállítja és a cserélt eszközt kiszámlázza.

Cseregaranciás termékkörbe tartozó eszközökre a Szolgáltató előre cserét is vállalhat. Ebben az esetben az Ügyfél normál ügymenet szerint megrendeli és a Szolgáltató leszállítja a csere eszközt. Az Ügyfél 7 munkanapon belül a “RMA hiba- és visszáru-bejelentő lapot” mellékelve visszajuttatja a Szolgáltatónak a hibás eszközt, feltüntetve a szállítólevél vagy számlaszámot, melyen a csereeszköz szerepel, így a Szolgáltató jóváíró számlát készít a cserélt eszközről. Amennyiben az Ügyfél nem tünteti fel a szállítólevél vagy számlaszámot, melyen a csereeszköz szerepel, a Szolgáltató automatikusan cseréli a visszajuttatott eszközt és nem kerül kiállításra jóváíró számla.

A jótállás alá nem tartozó vagy jótállási időn túli eszközöket a RIEL Szerviz átveszi és a “RMA hiba- és visszáru-bejelentő lapon” feltüntetett feltételek szerint javítja.

7. Visszaküldés / Elállási jog

Ügyfélnek lehetősége van a megrendelt és megvásárolt termékek visszaküldésére és az elállási jog gyakorlására a jogszabályokban meghatározott feltételek szerint.

A Szolgáltató a RIEL Online áruházban vásárolt termékekre általánosságban 14 napos, az általános, belépőszintű termékcsoportjára 30 napos visszaküldési lehetőséget biztosít a további visszaküldési feltételek betartása mellett. Az itt érintett termékekről a Szolgáltató Ügyfélszolgálatán érdeklődhet.

Az Ügyfél elállása esetén köteles a megrendelt terméket indokolatlan késedelem nélkül az a visszajuttatni, de legkésőbb az “RMA hiba- és visszáru-bejelentő lap” közlésétől számított 14 meg kell érkezzen a RIEL Telephelyére (1139 Budapest, Röppentyű u. 24.).

Az Ügyfél kifejezetten lemond elállási jogáról a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 29. § (1) pontja szerint különös tekintettel az alábbi esetekre:

  • a termék egyedi gyártással készült vagy egyedi megrendelésű, nem raktárkészletről biztosított,
  • a termék hibás és a jótállási feltételek szerint nem tartozik jótállás alá, azaz a hiba ott felsorolt esetek valamelyike miatt következett be,
  • a termék sérült vagy karcos állapotú,
  • a termék összefirkált, felmatricázott vagy hiányos csomagolású
  • a termék nem „reset”-elt állapotú (alapértelmezett jelszó és paraméterek visszaállítása nem történt meg)

Az egy darabos termék jóváírása az eredeti vásárlási, kiszámlázott áron történik, csoportos visszaküldés esetén a visszavételi ár egyedi elbírálás tárgyát képezi. A Szolgáltató köteles az áru Szolgáltatóhoz történő visszaérkezését követő 14 napon belül jóváírni. A Szolgáltató a jóváírást minden esetben átutalásos fizetési móddal végzi.

Az elállási jog gyakorlása esetén a termék visszajuttatásáról a vásárlónak saját költségén kell gondoskodnia. Elállás esetén a Szolgáltató követelheti az Ügyféltől az áru nem rendeltetésszerű használatából eredő kárai megtérítését.

Elállási jogon kívül eső esetekben a Szolgáltató jogosult a visszaküldött terméket az Ügyfél költségére visszajuttatni.

8. Egyéb rendelkezések

A Szolgáltató bármikor jogosult jelen ÁSZF feltételeit egyoldalúan módosítani. A Szolgáltató a módosításokról az Ügyfeleket a RIEL Online áruház felületén keresztül tájékoztatja. A módosítást követően a Weboldal használatának feltétele, hogy az Ügyfél a Weboldalon keresztül és az ott biztosított módon azokat kifejezetten elfogadja.

Budapest, 2018. június 11.